dimecres, 12 de novembre del 2008

AVUI M’ENLLAÇO AMB BLOGS QUE PARLEN DE MONTCADA.

Una de les formes amb las que a vegades “perdo” el temps amb això d’internet és fer una recerca de blogs de la següent forma: entro al google a l’apartat de blogs i escric una paraula clau, com per exemple en aquest cas, el meu poble: “Montcada” i desprès ordeno la recerca per data (al marge superior dret). D’aquesta forma vaig veient qui al seu blog ha escrit aquesta paraula recentment (sempre que estigui al buscador de google. Si no esteu en aquest buscador ho sento no existiu; no sou ningú en aquest mon.). Lo mateix amb el you tube, el flickr, o altres.

Mitjançant aquest sistema passo estones tafanejant i vaig trobant, gent que ven pisos, un altre que ha creuat en bicicleta per Montcada, un altre que va fer caravana, un grup que penja una foto, etc. A vegades la recerca no te fruits o es avorrida. De tant en tant surten algunes joies com per exemple el blog “trenero” d’un aficionat als trens que escriu coses com aquesta descrivint les seves recerques en viu i en directe de trens….

“Bueno hoy deseava ir a cazar mercantes ya que mas o menos pasan siempre a las mismas horas aproximadas, Salimos de montcada ripollet a las 9.42h con un 447 direcion l'h, despues bajamos en mont.bif y vi que la 269 ya estava prepara para salir direcion manresa asi que cojimos de la via 3 l primer tren un 447+447 destino manresa, bajamos en mont.sta maria, alli esperamos el paso de una 440R y 447 y detras venia el mercante direcion a manresa, despues del paso de el mercante fuimos a un bar cercano a la estacion y almorzamos un bocata de longaniza, despues de almozar volvimos a la estacion cojimos una 447 con final en cerdañola uab y nada mas subir al 447 paso el mercante descendente el potassero, coji rabia pero se acabo quitando al llegar a cerdañola, cuando vi una 333.3 maniobrando direcion mollet con vagones llenos de balasto...."

I és que com va dir el torero « hay gente pa too... ».

Bé, a lo que anavem. Avui m’enllaçaré amb un parell blogs sobre Montcada, que de tant en tant em surten amb aquest sistema. Em deixaré d’altres però si aneu seguint el fil, ja trobareu més. Algun d’ells potser faré l’enllaç d’aquí a un temps, peró tampoc hi ha interés en fer una llista telefónica sino aquells que veritablement miro,

Aquests blogs son “Montcada confidencial” http://www.montcadaconfidencial.blogspot.com i http://www.montcadapost.blogspot.com. El segon és un blog sobre història de Montcada fet per un veï que porta anys fent una tasca força important d’estudi i recerca i que ara fa servir els blogs per que poguem aprendre sobre Montcada.

El “Montcada Confidencial” és un fenomen en el cas dels blogs, va camí de les 300.000 visites, s’ha convertit en un referent a Montcada, i el fet d’haver estat perseguit per l’Ajuntament que va intentar tancar-lo, que els seus autors siguin “secrets”, tot i que darrerament són com aquesta policia que quan se li veu arribar algun diu “compte que ve la secreta” (Doncs vaja merda de secreta), afegeix un context curiós i de misteri. Aquest blog de tant en tant es fa repetitiu, però d’altres vegades sorprenen les seves fonts d’informació i la seva capacitat de donar noticies, amb una visió, com a mínim, particular.

Us deixo un petit vídeo que recull en bona part la filosofia d’aquest blog , Es un fragment de la pel·lícula “Amanece que no es poco” (el you tube m’ha servit també per recordar fragment de pelis que m’agraden i ja aviso que aviat començaré la secció “les pel·lícules d’en Toni”, i a on “Amanece que no es poco” tindrà un lloc d’honor.




1 comentari:

Anapana ha dit...

quin nivell, em sembla força interessant aquesta recerca dels blogs, de fet vaig a probar-ho ara mateix, en quant a la "secció" de cinema magnífic, jo m'hi apunto.
Hi ha fragments de "pelis" que són obres mestres.
Gràcies Toni.